משכנתא חדשה

על מנת לרכוש דירה שעולה כבר הרבה מעבר למיליון השקלים ואף פי שתיים מכך באזורים ביקוש גבוה צריכים לקבל הלוואה שאיתה משלמים את העלות של רוב השווי של אותה הדירה. אומנם ישנו קומץ של אנשים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה מתוך כסף שכבר קיים, אבל אם חשובים על זה באופן ריאלי, לקיחת משכנתא או שמאי […]

על מנת לרכוש דירה שעולה כבר הרבה מעבר למיליון השקלים ואף פי שתיים מכך באזורים ביקוש
גבוה צריכים לקבל הלוואה שאיתה משלמים את העלות של רוב השווי של אותה הדירה. אומנם ישנו
קומץ של אנשים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה מתוך כסף שכבר קיים, אבל אם חשובים על
זה באופן ריאלי, לקיחת משכנתא או שמאי מקרקעין במרכז היא המהלך שייעשה עבור אנשים מכל מעמד מכיוון שככל שהסטטוס
עולה כך גם הרצון לרכישה מביא אל עלות שווי הדירה שהיא הרבה הרבה יותר גבוהה.
הרכישה הראשונה מביאה את הקונים הנלהבים אל עבר בנק למשכנתאות, ושם הם מעבירים
בקשה עבור משכנתא חדשה לשם כך.

דירה חדשה- משכנתא חדשה

כמעט לא קיים תהליך של רכישת דירה חדשה בפעם הראשונה שאינו כולל גם העמדה של משכנתא. אומנם ישנם ברי מזל שהצליחו להרוויח הרבה מאוד כסף בזמן מועט ועם הכסף הזה הם ניגשו אל הגשמת חלומם ולרכוש דירה חדשה, אבל חלומות בצד ומציאות בצד קיצון אחר. רכישה של דירה מחייבת הגשה של בקשה למשכנתא. איך ידועים איזו ריבית היא הכי אידיאלית לכל תקופה? האם ניתן בכלל לקבל ריבית יותר טובה? לאיזו תקופה כדאי לקחת את כל המשכנתא כולה? והאם הסכום המדובר הוא סכום אידיאלי או שמא עדיף לקחת סכום יותר גדול או יותר קטן? משכנתא חדשה מצריכה הרבה מאוד מחשבה מעמיקה עם הסתכלות לטווח הארוך, ואין לקחת שום אספקט בצורה קלילה מכיוון שהאישור ניתן.

תהליך העמדת משכנתא חדשה

אנשים שמגיעים על מנת לקחת משכנתא חדשה לרוב אינם מכירים את התהליך שהם הולכים לעבור, וכאן זה חשוב להבין אותו כדי לדעת בפני מה הולכים לעמוד. השלבים השונים של לקיחת משכנתא לראשונה כוללים את הפגישה הראשונית מול יועץ המשכנתאות טרם קבלת אישור על מנת לברר את כל המידע הנדרש.

לאחר מכן היועץ לוקח את כל הפרטים שניתנו לו על מנת לבנות ללקוחות שלו תמהיל אישי של משכנתא. באופן אידיאלי התמהיל הזה צריך שלא להכביד מבחינה כספית ולהיות הכי זול שאפשר ללקוחות הלווים.

השלב הבא הוא הגעה אל כמה בנקים למשכנתאות על מנת לבחון אלו הצעות הם יכולים לתת ולהעמיד בפניהם את התמהיל שאותו מבקשים לפי השיחה עם היועץ למשכנתאות שנעשתה בשלב הראשוני והמוקדם.

לאחר שמתקבל האישור מכמה בנקים יכולים להתקדם אל עבר הרכישה של הדירה ולעבור אל שלב מיקוח לגבי התנאים עוד הלאה כדי לקצץ בריביות עד כמה שרק אפשר. ההצעה הכי טובה מזכה בפתיחת תיק משכנתא עבור אותו בנק, ושם מתבצע כבר התהליך הנדרש עבור העמדת ההלוואה.