מה חשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין לדיני עבודה

מקום העבודה שלנו הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו, את מרבית השעות אנו מבלים במקום העבודה, אך לא פעם אנו נתקלים בסיטואציות שיכולות להיות לרעתנו במקום העבודה, אם זה בתחום השכר, או חלילה במצב של שימוע לפני פיטורים- בהחלט מדובר במצב לא נעים אבל דווקא במצבים כאלו ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין לדיני […]

מקום העבודה שלנו הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו, את מרבית השעות אנו מבלים במקום העבודה, אך לא פעם אנו נתקלים בסיטואציות שיכולות להיות לרעתנו במקום העבודה, אם זה בתחום השכר, או חלילה במצב של שימוע לפני פיטורים- בהחלט מדובר במצב לא נעים אבל דווקא במצבים כאלו ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין לדיני עבודה.

חשוב לבדוק היטב מי הוא עורך הדין והאם הוא מתמחה בתחום דיני עבודה מדוע זה חשוב? משום שעורך דין מסוג זה יידע בדיוק מה עליכם לעשות וידריך אתכם שלב אחר שלב עד לתוצאות הדין הרצויות.

למה צריך עורך דין לדיני עבודה?

אנו מדינה שומרת חוק ולכל אזרח במדינה ניתנת האפשרות לפנות אל עורך דין כזה או אחר שייצג אותו בצורה אמינה לטובתו כמובן הכל עפ"י החוק והדין. ולכן אם אתם נקלעתם למצב במקום העבודה בו אתם מרגישים אפליה לרעה מכל סיבה שהיא – אבל סיבה באמת מספיק טובה לא בגלל שלא מסתדרים עם עובד כזה או אחר אלא סיבה אמינה שלרוב מגיעה מהדרגים הגבוהים כמו הבוסים שמעליכם ניתן לפנות לעורך דין לדיני עבודה על מנת שיימצא פתרון הולם ויוכל לסייע לכם במצב אליו נקלעתם.

עריכת דין תמונה

באילו מצבים יכול לעזור עורך הדין לדיני עבודה?

יש מצבים רבים במקום העבודה שהם דורשים התערבות מקצועית מצד עורך דין נמנה מספר מצבים בולטים שכמעט כל אחד מכיר ויכול להיות שהוא ייתקל בהם במשך חייו במהלך עבודתו:

  1. הפרת חוזה מצד המעביד- לרוב בכל מקום עבודה המכבד את עצמו יש חוזה בין עובד למעביד ובו מפורטים סעיפים מסוימים לרוב הם יהיו : שעות העבודה שהוסכמו בין הצדדים, שכר שנקבע בין העובד והמעביד, וסעיפים נוספים רבים. ברגע שאותו מעביד מפר את החוזה עם המעביד מדובר פה על עבירה והרעת תנאים כאן רשאי המעביד לפנות לעורך דין לדיני עבודה והוא יוכל לעזור.
  2. אפליית נשים במקום העבודה- לא פעם אנו שומעים מצבים בם נשים מופלות לרעה במקום העבודה שלהן אם זה שכר נמוך או אפילו לצערנו יחס אינו הולם גם במצבים מאין אלו יכולה אותה עובדת לפנות לעורך דין על מנת להגיש תביעה בגין אפליה. עורך הדין בודק את הנושא לגופו והתוצאות לא מאחרות להגיע.
  3. פיצויי פיטורין- כמעט לכל אחד מאיתנו זה קרה במהלך שנות עבודה בהם הוא מקבל מכתב פיטורין ממקום העבודה והסיבה כרגע לא משנה אבל בהחלט מצב לא נעים ואולי קצת עצוב- אם מדובר על פיטורין מצד המעביד בו הוא מגיש מכתב רשמי ובו כתוב שחור על גבי לבן כי אותו עובד מפוטר מעבודתו אותו עובד זכאי לפיצויי פיטורין – אבל יכול להיות מקרה שבו המעביד אינו נותן לעובד את הפיצויים המגיעים לו ופה מדובר בעבירה , במצב כזה יכול העובד להגיש תביעה כי לא קיבל את הפיצויים שלו כחוק.
  4. הטרדה מינית- נושא ההטרדות המיניות בכלל ובמקום העבודה בפרט תפס תאוצה וכיום נזהרים יותר מאי פעם, אבל עדיין לצערנו מקרים כאלה ישנם במקומות העבודה ונשים רבות מוצאות עצמן מוטרדות מינית- במידה והן חוששות ומרגישות מאוימות ואינן יכולות לעבוד כמו שצריך במקום העבודה כמו שהיו רגילות עד כה הן פונות לעורך דין המתמחה בתחום והוא מסייע להן בהגשת התביעה. אין ספק כי מדובר באי צדק של ממש, בין אם את אישה או בין אם אתה גבר. אדם שעובד במקום העבודה חשוב מאוד שהוא ירגיש נוח ובטוח שזה המקום הנכון עבורו וברגע שעולה חשד מסוים ואותו עובד מרגיש מאוים או דחוי חשוב לבדוק זאת ובעיקר מבחינה חוקית לבדוק את הדברים על דיוקם ולפעול בהתאם

איך אדע שעורך הדין מתאים לי?

לפני הכל חשוב להבין כי אנשים עובדים עם אנשים זה כלל ברזל. זה בדיוק אותו דבר עם בן או בת זוג אנו צריכים להרגיש מספיק בנוח כדי לנהל מערכת יחסים. גם כאשר בוחרים עורך דין לדיני עבודה חשוב מאוד שתהיה כימיה טובה , שהוא יבין את מה שאנחנו אומרים שיהיה קשוב ויכיל את כל הרגשות שלנו ולמה זה חשוב? משום שכאשר בעל מקצוע בעיקר כשמדובר בתחום "קר" כזה הוא פתאום קשוב ומבין אותנו אז רוב הסיכויים שהוא יוכל לעזור לנו לעבור את המשוכה הזו ולתת לנו את הכלים הנכונים להתמודד ובשורה תחתונה להגיע לתוצאות האמת.

עורך דין מקצועי הוא כזה שיודע כיצד לפעול, מבין את הסיטואציה מהר ופועל בהתאם, חשוב שתהיה שקיפות בין עורך הדין המטפל ומבקש השירות כך התחושה היא שהוא באמת שם ובאמת רוצה לעזור ככל שניתן.

הבחירה היא לא פשוטה משום שמודבר בנושאים רגישים ולכן אם יש המלצות קונקרטיות לגבי אותו עורך דין ואתם סבורים ובטוחים כי ההמלצה היא ממקור אמין שאתם יכולים לסמוך עליו – תלכו עם הבחירה הזו עד הסוף.

 מחפש עורך דין? באינדקס העסקים שלנו תוכלו למצוא רשימה מקיפה של עורכי דין, המספקים שירותי עריכת דין וייעוץ משפטי בתחומים שונים. לצפייה ברשימה המלאה הכנסו לקטגוריית עורכי דין