מה לשאול יועץ מס בכדי לדעת שהוא מקצוען

האדם הפשוט זה שאינו עוסק במהלך חייו בתחום המיסים עלול להרגיש אבוד וחסר אונים כאשר הוא מתבקש להגיש טפסים , או סתם לברר כל מיני חוקים הקשורים לפנסיה או קרנות כאלו ואחרות שיש ברשותו- מצב כזה יכול להיות מתסכל אבל אם ידעים כיצד להיערך לכך מראש הכל ייראה פשוט ואחרת והכי חשוב מובן יותר. כמעט […]

האדם הפשוט זה שאינו עוסק במהלך חייו בתחום המיסים עלול להרגיש אבוד וחסר אונים כאשר הוא מתבקש להגיש טפסים , או סתם לברר כל מיני חוקים הקשורים לפנסיה או קרנות כאלו ואחרות שיש ברשותו- מצב כזה יכול להיות מתסכל אבל אם ידעים כיצד להיערך לכך מראש הכל ייראה פשוט ואחרת והכי חשוב מובן יותר.

כמעט כולנו נדרשים במוקדם או במאוחר להתעסק עם כל הבירוקרטייה של ייעוץ מס , יש כאלו שזה הולך להם בקלות ויודעים כיצד למלא טפסים, וכן הלאה ויש אנשים שזה פחות זורם להם.

מה שבאמת חשוב זה למצוא יועץ מס מקצועי כדי שיוכל לעזור בשעת אמת , ואתם תוכלו לדעת כי מדובר באדם רציני ומקצועי שרוצה לעזור לכם.

איך יודעים אם האדם העומד מולכם הוא אכן יועת מס מקצועי?

מה זה בכלל יועץ מס?

נגדיר ראשית מי הוא יועץ מס ומה תפקידו- יועץ מס הוא מי שמייעץ בתחום המיסים , חלק מתפקידיו המובילים של יועץ מס הם: למלא דוחות ולהגיש אותם לרשות המסים, יועץ מס מסייע בייצוג נישומים מול רשויות המס בישראל, יועץ מס עוזר לשכירים ועצמאיים להבין ולמלא את הדוחות השנתיים שעליהם להגיש לרשויות המס. הוא מכיר ויודע את החוקים ובכך יכול להדריך אתכם בדיוק כיצד להתנהל מול הגופים הגדולים הללו מבלי חשש מיותר.

מה בדיוק מבצע יועץ המס בפועל?

עזרה במילוי טפסים– מילוי ניירת זו אחת הפעולות המעייפות יותר וכאשר צריכים למלא דוחות התחושה היא שאין זמן ובטח שאין אנרגיה, בדיוק בשביל זה יועץ המס יידע להסביר לכם כיצד למלא את הטפסים, אם זה מילוי טפסים לביטוח לאומי, למע"מ , דוחות כספיים וכדומה. בעזרתו של יועץ המס פעולת מילוי הטפסים נעשית הרבה יותר מהירה והשד לא כל כך נורא כפי שחושבים.

החזרי מס– כל שכיר במדינת ישראל לא תמיד מודע לכך אבל יש סיכוי שמגיע לו החזר מס, בשביל לוודא את הפרט הזה יועץ מס יוכל לבדוק זאת לפי נתונים כאלו ואחרים ולהגיש דוח להחזר מס.

ביצוע פעולות באופן מיידי– לרוב יועצי המס בישראל יש גישה למערכות הממוחשבות של הגופים השונים אם זה ביטוח לאומי, מס הכנסה – כמובן כל זאת באופן חוקי ובאישור אותו מבקש השירות- ולכן יועץ המס יכול בקלות להיכנס למערכות אלו ולבדוק נתונים כאלו ואחרים ואותו מבקש השירות מקבל מענה מיידי מקצועי מיועץ המס, דבר החוסך זמן ואנרגיה.

לייעץ לעסקים– יועץ מס המכיר ויודע את החוקים ובעל ניסיון בתחום יכול לייעץ לעסקים על תזרים מזומנים, כיצד להתנהל מבחינה כספית ולתת טיפים תחום- לא פעם בעלי חברות ועסקים שונים פונים לייעוץ מס על מנת לברר את הנושא הזה ולבדוק כיצד הם מתנהלים בעסק שלהם והאם הם פועלים בצורה יעילה ונכונה, במידה ויש שינויים יועץ המס מדריך אותם ובונה להם תכנית שתתאים לעסק שלהם על מנת לקדם רווחים.

תמונה ייעוץ מס

המלצות מגורם אמין

כיום תחום ייעוץ המס הוא מאוד נגיש, ויש יועצי מס רבים בשוק . בשביל להיות שקטים ולדעת שאתם נמצאים בידיים טובות ומקצועיות מומלץ לבחור יועץ מס מנוסה , בקיא ועם המלצות טובות איך מוצאים אחד כזה? אם אתם מכירים מישהו שנעזר בשירותי ייעוץ והוא מרוצה זה יכול להיות רק לטובתכם ואתם יכולים דרכו להבין ולדלות מידע האם אותו יועץ מתאים לכם.

המלצה מגורם אמין יכולה לחסוך הרבה זמן מסך והתרוצצויות בין יועצי מס שונים.

כבר מהשיחה הראשונה תוכלו לדעת אם מדובר ביועץ מס מקצועי, לרוב הוא ייתן לכם טיפים או מידע שלא ידעתם מראש – אפילו אם זה רק כיוון מחשבה אחר משלכם . מספיקה שאלה מקצועית אחת בלבד לבדוק את הנושא לעומק.

לשאול שאלות

מצאתם יועץ מס מומלץ? נפלא עכשיו כל דבר שאינו נראה או מרגיש לכם ברור בתחום ייעוץ המס זה הזמן לשאול אותו, ועל הדרך גם לבחון אותו אם הוא באמת מקצועי. ברגע שיש מענה ברור ופשוט על השאלות הקשות שלכם, אין ספק כי מדובר ביועץ מס מהשורה הראשונה בעל ניסיון שיודע לתת תשובות קונקרטיות ומובנות גם לאזרח הפשוט שבסך הכל רוצה להבין קצת בתחום.

דבר נוסף יועץ מס עליו להיות סבלני – כן גם אם מדובר בשאלות "לא הגיוניות" בשבילו זה יכול להיות מובן מאליו , אבל עליו לספק את השירות ולתת מענה גם לשאלות מסוג זה בצורה סבלנית ורגועה. ברגע שיועץ מס הוא סבלני, קשוב ובאמת רוצה לעזור אין ספק כי הוא האיש הנכון והמתאים למקצוע הזה.

אם אתם רוצים להקל מעט על מספר השאלות הכינו לעצמכם רשימת שאלות מראש – כך הרבה יותר קל לזכור , לקבל תשובה עבור כל השאלות שלכם וכך יהיה לכם סדר ותבינו יותר בתחום.

כי הרי ידע זה כח וככל ששואלים יותר יודעים יותר ומבינים יותר.

בעסקים 10 תוכלו למצוא יועצי מס מקצועיים המעניקים שירותי ייעוץ לעסקים גדולים וקטנים וכן למגזר הפרטי. לרשימת יועצי המס המלאה לחצו כאן