דלקת עיניים

דלקת עיניים מה הינם התסמינים של דלקת עיניים אלרגית? התסמינים של דלקת עיניים הינם – רגישות לאור, הרגשה של גירוי בעיניים, הרגשה של  גוף זר בעין, אודם מקומי, הפרשה מימית, דמעות, הפרשה מימית. עוד סימפטומים אשר עשויים להופיע בחלק מן המצבים הינם – לובן בעיניים, נפיחות בעפעפיים ואף דימום נקודתי. הסימפטומים בדרך כלל מגיחים בשתי […]

דלקת עיניים

מה הינם התסמינים של דלקת עיניים אלרגית?

התסמינים של דלקת עיניים הינם – רגישות לאור, הרגשה של גירוי בעיניים, הרגשה של  גוף זר בעין, אודם מקומי, הפרשה מימית, דמעות, הפרשה מימית. עוד סימפטומים אשר עשויים להופיע בחלק מן המצבים הינם – לובן בעיניים, נפיחות בעפעפיים ואף דימום נקודתי. הסימפטומים בדרך כלל מגיחים בשתי העיניים, אבל לפעמים
מקדימה עין אחת את רעותה. הדלקת בעיניים עשויה להימשך מן מספר ימים וכלה במספר שבועות – בהלימה
לנגיף אשר מסב להופעה של המחלה.

האם דלקת עיניים יכולה לעבור לבד   

ממש כמו במצב של הצטננות נגיפית, אף דלקת עיניים אשר נסובה מנגיף עשויה לעבור בלי כל טיפול.
במידה ובכל אופן הנכם מבצעים טיפול בדלקת עיניי, אפשר להקל על הסימפטומים, לקצר את זמן המחלה
והן למנוע סיבוכים. הטיפול מושתת על השמה של קומפרס קר על גבי העיניים שלכם, על טיפות אשר
מורכבות מתחליפי דמעות, על טיפות אשר מורכבות מן תרופה אנטי ־ דלקתית וכן על טיפות המורכבות
מן אנטיביוטיקה.

מדוע יש להשתמש באנטיביוטיקה כאשר קיימת לדלקת עיניים טיפול טבעי?  

אומנם אנטיביוטיקה לא אפקטיבית אל מול נגיף, אך עושים בה שימוש, על למנוע דלקות בעיניים חיידקיות משניות. דלקת מסוג זה עשויה להגיח בשל הצטברות של דמעות וגם בשל הפרשות בעיניים, אשר יוצרות כר גידול מיטבי עבור התרבות של חיידקים.

במידה כי דלקת עיניים מידבקת?   

בוודאי, מרבית דלקות העיניים הנגיפיות מידבקות. עבור מניעה של הדבקה, כדאי לכם להימנע מטאץ' ישיר עם מי שסובל מדלקת בעיניים, עליכם להימנע מעשיית שימוש במגבות פנים משותפות ואף לשטוף ידיים כהלכה בתום הטיפול בעיניים שלכם.

האם יש נגיף שצריך להיזהר ממנו באופן מיוחד בעת דלקת עיניים קורונה?  

אחד הנגיפים הכי נפוצים, אשר מסב להופעה של דלקת עיניים נגיפית , אשר מלווה בדלקת בדרכי הנשימה העליונות, מכונה אדנווירוס. הנגיף הנ"ל מסב לרוב להופעת מחלות בדרכי הנשימה העליונות, אבל כל מיני זנים עשויים לתקוף אף את העיניים, מערכת העיכול, העור ואת מערכת השתן. מרבית הזנים האלו שרידים מפאת חומרי חיטוי והדברה – ומפה אפשרות ההדבקה הגה שלהם. העברת הנגיף מאדם אחד למשנהו עשויה להתבצע בטאץ' ישיר, בטאץ' עם הפרשות הגוף, בשחייה בבריכה מזוהמת בנגיף או בנשימת אויר שמורכב מן רסיסי רוק ובהם הנגיף. ילדים עשויים להידבק בנגיף אף כאשר הינם מושיטים יד לילדים חולים או משחקים במשחק שבו שיחקו ילדים חולים. הנגיף שריד מאוד והן עשוי לחיות אף מחוץ לגוף – ובאופן הזה אפשר להידבק אף בטאץ' עם חפצים או עם משטחים שבהם דבק הנגיף.