10 דברים שחייבים לדעת לפני שבוחרים מעצב פנים 

עיצוב הבית לא מתחיל ונגמר רק בצביעת הקירות והנחת הרהיטים אלא זה הרבה מעבר, עיצוב הבית מתחיל מרעיון או פנטזיה ומתרגמים אותה למציאות. ברוב המקרים הפנטזיה מתממשת והחלום אכן מתגשם ועיצוב הבית נראה מושלם, אבל בשביל שזה יקרה צריך להבין כמה לפני כן ועוד בטרם מזמינים מעצב פנים או אדריכלית כדאי לבדוק את הנושאים הבאים: […]

עיצוב הבית לא מתחיל ונגמר רק בצביעת הקירות והנחת הרהיטים אלא זה הרבה מעבר, עיצוב הבית מתחיל מרעיון או פנטזיה ומתרגמים אותה למציאות. ברוב המקרים הפנטזיה מתממשת והחלום אכן מתגשם ועיצוב הבית נראה מושלם, אבל בשביל שזה יקרה צריך להבין כמה לפני כן ועוד בטרם מזמינים מעצב פנים או אדריכלית כדאי לבדוק את הנושאים הבאים:

1. סגנון שמתאים לאישיות- על פניו נראה כאילו עיצוב וחיבור לאישיות לא בדיוק הולכים ביחד , אבל זה בדיוק העניין הם חייבים ללכת ביחד. כשאתם מחליטים לעצב או לשדרג את הבית בעזרת מעצבת פנים היא לא יודעת מה אתם אוהבים, מה אתם רוצים ? איזה סגנון אתם מעדיפים- עיצוב ביתי חם, או עיצוב תעשייתי ומודרני ולכן בשלב הראשון תבחרו את הסטייל שלכם שמתאים לאישיות שלכם הרבה יותר קל להתחבר ולקבל רעיונות עיצוב כשאר באמת מחוברים לאישיות ויודעים מה אוהבים מראש- כך גם העיצוב הרבה יותר אותנטי ונכון לכם.

2. מי הדיירים בבית- לאחר שבחרתם את סגנון העיצוב בדקו הוא מתכתב יחד עם דיירי הבית ומה הכוונה? אם יש לכם ילדים קטנים חשוב להתאים את סגנון העיצוב אליהם שזה אומר בחירת רהיטים בצורה מושכלת- אם הילדים מסתובבים או רצים בבית , פינות אוכל מזכוכית זה פחות יתאים להם בעיקר מבחינת בטיחות הם עלולים להיפגע מפינות השולחן או חלילה לשבור בלי כוונה את השולחן, ולכן חשוב מאוד להקפיד על הדברים האלו. התאמת העיצוב לפי דיירי הבית תתן את המראה המושלם ותתאים בדיוק לצרכים שלכם ושל המשפחה שלכם. הרבה יותר נעים וכיף לשהות בבית שהוא מותאם ונגיש ולא צריך להיזהר בכל פינה, אלא להרגיש בבית באמת..

3. רכישת מוצרים- חלק מחידוש הבית ושדרוגו מגיע השלב של קניית מוצרים או פרטי ריהוט שונים לבית- זה נכון שיש המון חנויות שאפשר בקלות ללכת לאיבוד ולקנות מוצרים או פריטים שלא בדיוק נחוצים, לכן לפני שאתם יוצאים למסע הקניות עשו לכם רשימה מסודרת מה בדיוק אתם צריכים , איזה צבע של פריט ולאיזה חדר בבית הוא יתאים כך הרבה יותר קל לעצב את הבית – תהיו צמודים לרשימה מבלי לפזול ימינה ושמאלה ועיצוב הבית ייראה טוב מתמיד.

עיצוב פנים תמונה4. תקציב- זה ידוע וזה לא רק אצלכם כי כאשר מחליטים לעצב את הבית נושא התקציב נזיל ולעיתים אין מעצור ולכן כדאי מאוד לנהל את התקציב מראש , וגם אם אתם מחליטים לשכור את שירותיו של אדריכל פנים הכניסו את זה לתוך התקציב כדי לחרוג יותר מידי.

5. טרנדים- זה יפה וטוב שיש טרנדים בעולם עיצוב הפנים וזה גם חשוב אבל לא תמיד הטרנד הנוכחי הוא מתאים לכם לבית, יכול להיות מבחינת מקום, או צבע או אין ספור סיבות ולכן אם ראיתם טרנד שאתם אוהבים בדקו אם הוא יתאים לכם לבית, לחדר או למקום אותו תרצו לעצב . לא כל מה שנראה יפה בקטלוג יתאים בפועל לבית שלכם.

6. בקרו אצל חברים שעיצבו את ביתם לאחרונה- זה הזמן לבקר את החברים הקרובים לכם ולראות את ביתם המשופץ והמעוצב , אתם יכולים לשאוב הרבה רעיונות יצירתיים מהם, ולראות דברים שלא חשבתם עליהם – יכול לחסוך הרבה ריצות וגם על דרך ביקרתם חברים.

7. לא להעמיס- עיצוב פנים הבית בהחלט פתאום פותח את היצירתיות וזה בסדר, יחד עם זאת עומס יתר ממש כמו במעלית יכול לתקוע את כל העיצוב ולכן לא מומלץ להעמיס יותר יותר צבעים, רהיטים, טרנדים וכדומה, מספיק לרכוש ספה צבעונית אחת , או לצבוע קיר אחד בצבע דומיננטי ולא צריך מעבר לכך. עומס יתר של עיצוב גורם לתחושת עומס בעיני המתבונן.

8. להתייעץ עם מומחים- כדי לעצב את הבית בצורה נכונה חשוב להתייעץ עם מומחים בנושא, זה יכול להיות עם מעצבי פנים, אדריכלים או אפילו משיטוט באתרים שונים יביא לכם רעיונות עיצוב אחרים .

9. לפעול עפ"י שיקול דעת- אין כמו תחושת בטן, בסופו של דבר אתם אלו שתגורו בבית ותצטרכו להסתובב בבית ולראות בכל יום את העיצוב , ולכן הכי חשוב הוא שתרגישו בנוח עם העיצוב שבחרתם, לא להתפתות ולשלב דברים שאינם מתאימים לכם או שמרגיש לכם לא טבעי, הפעילו שיקול דעת ותראו איך העיצוב הופך להרבה יותר אפקטיבי.

10. עקביות- החלטתם לעצב את הבית? ההחלטה התקבלה פה אחד? נהדר אל תדחו דברים פשוט תהיו עקביים ותתחילו לתכנן את העיצוב. עברו חדר חדר ותראו מה אתם רוצים לשנות, להוסיף או לשדרג כך העיצוב ילך הרבה יותר מהר ואתם תרגישו בהבדל. ברגע שיש החלטה אל תדחו אותה פשוט תרוצו איתה עד הסוף ותאפשרו לחלומות שלכם להתגשם. עיצוב הבית דורש הרבה מחשבה, ידע ותעוזה אל תתעצלו בדקו היטב את כל הדברים שנראים לכם שיתאימו לבית שלכם, ותעזרו בבעלי מקצוע אדריכלים ומעצבי פנים אין ספק שהם יידעו לתת לכם את הטאץ' הנכון.

חושבים לתכנן או לעצב את הבית? בעסקים 10 אספנו בעבורכם מעצבי פנים מומלצים בכל הארץ לכל פרוייקט. לצפיה ברשימה המלאה של אדריכלים ומעצבי פנים לחצו כאן